Sophie

To the läkare.

Skrev ju förut om att jag tror jag fått eksem. Vabbade ju i måndags och i tisdags jobbade jag, då kom det tillbaka på eftermiddagen så det känns rätt uppenbart att det är pga kemikalierna.

Nu har det dock spridit sig, MYCKET. Den där bilden är på min höft, sjukligt torr som ni ser. Ser ut som farmor i huden. Brukar skoja om att mina händer liknar farmors, men nu börjar hela jag lika farmor.

Vart inte en sån bra bild, men ni ser väl de små blåsliknande sakerna som står ut?

 

Det gör något fruktansvärt ont, kliar som inåt helvete, svider och är jobbigt rent allmänt.

Så idag ska jag baskemig ringa min läkare och be honom skriva ut något starkt eller något.

#1 - johanna

Usch :( hade såna typ på hela kroppen förut. Nässelutslag kallade dem det. Hade det typ ett halvår sen fick jag kortisontabletter en vecka så försvann det. Testa allergimedicin det tar jag så fort jag börjar få :) anyways lider med dig. Inte kul!

#2 - Patrik

Det är nog bättre att byta jobb än att få något starkt utskrivet och fortsätta med jobbet. Det där är nog ett sätt för kroppen att tala om att den inte gillar kemikalierna. Fortsätter det ändå så kan man nog få bestående problem och den finns det inget jobb i världen som är värt.



Det finns annars dyra cremer som man smörjer in sig med när man jobbar med kemikalier, kylvatten osv som gör att det bildas en barriär så att skinnet aldrig kommer i kontakt med ämnet. Blir som en kemisk skyddshandske. Vet inte vad dessa heter, men vet att det finns...



#3 - KiZnic - Ung mamma

Ojdå hoppas de försvinner :O