Sophie

Eksem
Förra veckan fick jag, på mitt nyckelben, en liten kliande knöl - som ett myggbett, de kliade satan och jag kliade tillbaka, sen försvann den bara efter några dagar. I fredags började det klia i mitt knäveck. Värre än satan. Fy fan vad ont det gör!! Nu är hela knävecket uppsvällt, rött och irriterat. Googlade på eksem och kunde lätt konstatera att det är vad jag fått. Akut eksem.

Hade kortison salva hemma efter det här. Smörjde på lite så det blev lite mildare en stund men nu gör de skit ont igen.. Väldigt jobbigt.

Googlade igen (love google) på vad som kan ha gjort att jag fått de här NU och inte tidigare. Starka kemikalier stod det. Fastnade direkt och det är ju inte konstigt att jag fått eksem med tanke på att jag andas in starka kemikalier dagligen på jobbet.


JÄVLIGT kul att vara så jävla skit känslig som jag är. Piss!!