Sophie

4.
Snart 3dagar kvar. Varför går dagarna så himla fort? Idag har jag varit i lokalen en snabbis, visade min moster som fixar maten köket, hängde upp stolsrosettbanden på en stol så de får hänga till sig lite innan de knyts, försökte putsa på kandelabrarna men gav upp. Tips om hur man putsar sådana? 
 
Igår hade vi toastmadame Sara och toastmaster Henrik här, även Anna som ska duka. Vi gick igenom hela dagen och försökte göra ett schema, svårt med tider osv men några hålltider fick vi med. Något kommer säkert gå snabbare än vad man räknat med eller tvärtom så de kommer säkert diffa en del. De enda spikade är hår, smink, fotografering och kyrkan. 
 
Känner mig något lugnare nu när jag fick känna på deras lugn, Sara och Henkes. Jag vill att allt ska vara perfekt, går något inte som det ska så löser dom det. Känns mycket skönt att kunna slappna av. Så gott som. Är så himla trött! 
Ändrade bordsplacering och festprogrammet igår, en sista gång. Tänkte vi. 
Min pappa ringde imorse och berättade att min plastfarfar fått veta att han har cancer så han kan tyvärr inte komma, trist.. :/ Bättre att han är på sjukhuset och vilar.. 
Så vi satte oss och ändra en tredje gång. Nu håller Stoffe på att skriva ut alla 300papper med festprogram och en stor bordsplaceringstavla. Så imorgon ska de sättas ihop. Ska även kolla så löparen räcker. Och så hoppas jag vi hinner fixa med lite annat i lokalen med. 
 
Ikväll ska jag faktiskt försöka gå och lägga mig innan 12. Igår (imorse...) var vi uppe vid 02.30!