Sophie

at home
Vi är hemma igen. Förlossningen är igång för fulla muggar men vi behövde inte vara kvar för att värkarna inte var så himla jätte starka än.
Det går däremot foooort! Dom är redan mycket starkare, ser tomtebloss i ögonen när de kommer, hoho!

På bedömningen fick jag ligga med ctg-kurvan, trycka på en knapp när den lilla söta rörde sig och sen fick vi göra ett ultraljud. Sist vi gjorde ett ultraljud var hon 19cm lång och nu fick inte ens hela hon plats på skärmen, sweet..

Köpte med oss lite cola och lite lunch hem så nu har vi ätit och väntar bara på att det ska bli starkare så vi kan åka in igen :)

Mamma är på väg ut för att ta hand om Verner så jag tänkte följa med ut till honom en sväng. Sen blir det lite vila..
Går ju inte att vara utan Verner en heeel dag, har ju inte hänt på år och dar :p Däremot är det inte så lätt att gå när värkarna kommer, så vi får se hur de går :P

min kärlek♥



Tack för alla fina kommentarer!
#1 - Elaine

Gud va kul!! Hoppas verkligen allt går bra och att ni får se er lilla prinsessa snart!

#2 - Jennie

Först och främst en än gång Stora Lycko önskningar Från mig och Cicci..

Och lite funderingar och frågor..

Du har ju skrivit lite om att du inte vill ha "smärtlindring" Tror du att du kommer ändra dig när du väl ligger där? Fast de e klart du verkar ju nästan ha blivit van vid smärtan? och så på ett sätt vill man väl känna och vara "vid medvetande" när man föder..

Hum ja har fått för mig att man typ kan föda på "olika sätt" Bla i vatten eller typ halvt sittandes på huk? Rätta mig om ja har fel:) å vilka allternativ som finns? Men Hur planerar du att vilja föda? Och övervägde du något annat? Hoppas de går jätte bra för er, Fast med din järnvilja lär de ju gå bra:) Kraam

#3 - Elise

Hahah, du är helt fantastisk som tar dig ut i stallet med värkar. :D Det är inte bra för mitt självförtroende att läsa din blogg, för jag kommer knappt ner på stallet och tillbaka fast det ligger på gården, UTAN värkar. ;)

Kämpa på, snart har du bebis hos dig! :) Lycka till!