Sophie

Tisdag, midsommarhelgen
Vilken kall midsommar vi hade.. Värdelöst. På natten midsommarafton var det 3,5+ ute. Sinnes! 
 
Nowis och jag storhandlade på aftonen, tidig förmiddag. Nowis tyckte de var "uuunderbart!", en annan tyckte mest vi var lite mobbade. 
Åt en snabblunch på donken innan vi åkte hem och böt om för att åka vidare mot Anna och Daniel. Där var även Alexandra och Fredrik. Plus alla barn. :) 
 
Vi hade som uppgift att göra förrätten, så jag gjorde en bruschetta med parma. Galet gott tyckte jag! Basilika och tomat är ju den bästa kombon dessutom. 
Till varmrätt åt vi lax, färsk potatis, sparris, sallad.. Mmm, gott det med. Duktig jag som äntligen gillar lax! :) 
 
Vi var tvungna att vänta lite med efterrätten kände vi, proppmätta. 
Spelade lite kubb i kylan. Busade med barnen. Snackade lite skit. 
 
 
Klara, Nowalie och Neija gosade ner sig på kvällen :) 
 
Jordgubbstårta till efterrätt och sen höll jag på frysa ihjäl. Vi satt ute på deras inglasade altan med infravärme och filtar. Men ändå frös jag. 
Värdinnan! 
Anna och Alexandra hoppade ner i badtunnan, jag försökte mest hålla värmen så kände att det var dags att åka hem. Frös till morgonen efter typ. 
 
Midsommardagen var lugn för min del. Stoffe och Nowis åkte till hans syster, där de är kubbturnering. Typ 24st lag och en massa annat folk. 
Melwin fick sova klart sen åkte vi också dit. Något varmare, jag förberedde oss med filtar, leggings under långkjolen, tjocktröjor osv. Finns liksom ingenstans att gå in där. Vi åkte hem vid 23. Stoffes lag vann inte. Hehe. 
 
Så i söndags var vi hemma hos Anna, Jens, Tyra och Linus. Grillade där med och jag hade med efterrätt. Gjorde en ananaspaj, galet gott vart det! Hela pajen åts upp :D 
 
Himla trevlig helg med massa vänner! 
 
 
Nu är det tisdag och jag ska gå in och storstäda i badrummet nu tänkte jag. Köpte kalkmedel och handskar igår. Nu jäklar!