Sophie

Ett val.

Jag har ett val att göra. Ett som egentligen inte är att tveka på men som jag ändå tvekar på.. Att vara Ruppes ägare. Ruppe, shettisen som nowalie och jag tar hand om.

Vi har fått frågan om att ta över honom och jag vill. Verkligen. Men tiden. Finns den? Pengarna? Orken? Vill jag ha ett så stort ansvar igen?

Nu är det inte alls på samma sätt som med Verner, men samtidigt.. Det är en häst, jag vet själv hur jag är nu - älskar den lilla hästen väldigt mycket! Världens goaste gamling.

Det är svårt.. Har 1 månad på mig att bestämma om Nowalie ska få en egen ponny! Ruppe, the one and only för henne..

#1 - Anonym

Hur mycket behöver du göravarje dag? Jag har tre hästar men eget stall så det blir att man måste göra alla moment själv. Jag pluggar heltid och har min ena igång 5 dagar i veckan och åker iväg på träningar minst två dagar i veckan:).
Men så har jag min shettis som min två-åriga dotter ska ha sen när hon är redo, men vi kör honom nu 2-3 dagar i veckan tillsammans och det tycker hon är jättekul! Det gör vi direkt efter dagis innan vi går in. Så om han inte är inkörd så gör det och köp en vagn för då kan du ta med dig båda barnen på en körtur!
Tid? Man tar sig tid. När min ridhäst har haft vila eller nåt så fattar man inte hur man hann rida, men sen så hinner man helt plötsligt! Men det blir inte så många myskvällar i veckan med sambon, men det är jag nöjd med:)!

#2 - E

Hur gammal är han? En gammal häst är guld värd när barnen är små, men beroende på ålder och form så kan det bli mindre roligt sedan. :( Våran shettis tröttnade på att vara ridhäst och är numera endast pysselponny, men hon är hela 26 år också. När jag märkte att hon inte tyckte att det var roligt längre så lät vi henne bli pensionär på heltid, det är hon absolut värd efter alla dessa år. Men jag har för mig att Ruppe inte är så jättejättegammal? Sen finns det såklart gamlingar som är pigga ända fram till slutet! :)

Nu i efterhand hade jag nog satsat på en lagomt gammalt russ... får se hur det blir framöver. :)

Svar: Han är 26år.. Han rids inte alls, eller ja.. Om det räknas att lulla i skogen så rids han väl, men rids ordentligt gör han inte. Han är pigg nog, men han har ledsnat. Han är gammal ridskoleponny och så fort någon sätter sig upp och ställer lite krav så kastar han av dom.. :p så Nowis funkar utmärkt tycker han!
Sophie

#3 - Mia

Hej. Hur blir det med allt om shettisen Ruppe? Blir det någonting med allt?
Problemet kan ju vara när nowis vill börja rida mer och ruppe inte vill mer än lugna promenader , men samtidigt är det mysigtför ruppe och det kanske tar ett tag innan nowis vill rida mer? Kram ps bra blogg

#4 - Mia

Hej. Hur blir det med allt om shettisen Ruppe? Blir det någonting med allt?
Problemet kan ju vara när nowis vill börja rida mer och ruppe inte vill mer än lugna promenader , men samtidigt är det mysigtför ruppe och det kanske tar ett tag innan nowis vill rida mer? Kram ps bra blogg