Sophie

Fredag
Stoffes sista dag innan han går på semester, så himla skönt! Längtar väldigt mycket till kolmården! Men först är det dop som gäller.
 
Här hemma är det fullt ös. Nowalie leker och härjar, Melwin försöker sova i gungan och jag plockar och donar. Melwin försöker btw äta upp snuttefilten. Gott?
 
Idag kommer mamma, moster och bror hit. Snart, dom är nog på väg nu. Jag ska försöka utnyttja deras närvaro och kila iväg till förskolan och hämta hem alla Nowalies grejer. Hon tog sommarlov en vecka tidigare än hon skulle, eftersom hon är sjuk. Hon verkar piggare nu iaf. Ingen feber inatt. Bara snorig och hostig.
 
 
Senare ikväll ska vi hem till Kristoffes kusin som fyllt år.
Jag funderar på om jag ska hinna storhandla men det beror lite på om jag får hjälp. Dra vagnen och kundvagn - inte lätt.
#1 - Anonym

Du får a massor med kort och berätta hur ni hade det på kolmården. Vi ska till lycksele djurpark iår och tänkte åka till kolmården nästa år men först ska vi ha dop också :-) Ha en trevlig helg. Kram

#2 - josefin

Hej Sophie!

Tänkte bara skriva om det du skrev ang amning och ersättning.
Jag tror det kommer funka jättebra! Bara ha lite tålamod!

När du skriver om Melwin så låter det precis som min Edith. Hon blir snart 5 månader och håller hela tiden på med tungan vid tandköttet.
I bland kan hon vara missnöjd och vägra äta. Sen har jag också hört att vid 4 månaders ålder så blir bebisens magsäck större så dom behöver inte lika mycket mat. Skulle det vara pga av besvär med tänderna så tipsar jag om en kräm som heter Bonjela. Man lägger lite på nappen eller fingret. Har funkat jättebra för oss.
Oj vad lång kommentar.

Kram Josefin