Sophie

Sjukstuga
Iförrgår när vi hälsade på Stoffe på sjukhuset så skulle jag byta blöja på Nowalie, den var helt tom, inte en droppe fanns där i. Då hade hon haft den på sig längre än vanligt, brukar byta med ca 3-4timmar om den inte är full innan dess. Tänkte inte mer på det, mest att det var lite konstigt. Åkte vidare och när hon skulle äta middag så åt hon rätt dåligt så jag tänkte att hon ätit rätt mycket under dagen så hon kanske inte är hungrig, vilket hon inte verkade vara. När overallen började kläs på så skrek hon, panik skrek och tårarna sprutade, jätte gnällig och irriterad hela hemvägen. Väl hemma så ville hon inte släppa mig, hon hängde princip i mina byxor när jag skulle gå iväg från henne, sträckte upp armarna och var jätte mammig. Tog upp henne, hon gnällde mer än vanligt och jag tänkte att hon kanske hade ont i magen eftersom hon faktiskt äta lite för mycket under dagen, frukter osv..

Började massera magen, hon slutade inte gnälla, kände på hela hennes kropp och hon var helt tokvarm. Tempade och hon hade 39,6°, gav alvedon. Sen somnade hon, vaknade kl 05.00 och panikskrek, skakade i hela kroppen. Jag tempade igen, 39,6° fortfarande. Gav en till alvedon, gick upp och myste med Frille, drack lite, mös i vår säng och sen somnade hon. Vaknade en gång i timmen och grät.

Ringde till mamma och berättade så hon åkte ut direkt, hade med sig Nowalies favoritmat och dryck. Försökte få i henne vätska, hon blev allt sämre, bara låg, helt borta. Orkade knappt röra sig, bara låg i min famn hela dagen. På eftermiddagen tempade jag igen, 39,8°.

Då hade jag hämtat Stoffe från sjukhuset medan mamma var hemma med Nowalie så vi bestämde oss för att åka till barnakuten med henne. Packade ihop grejerna och åkte iväg. Kom dit vid 17, hon var fortfarande dålig, de tempade henne och då hade hon 40,4°!

Hon fick ipren och blev lite piggare. Fick vänta hur länge sen helst, när vi väl fick vårat rum så fick vi ge henne vätskeersättning i en timme med spruta i munnen - utan nål, sen tog dom kissprov, blodprov, kände och klämde. Hon var lite röd i halsen, lite röd i ena örat. Inget visade sig i kissprovet. Sänkan hade varit något högre, vilket dom berättade att den var när de hade feber eller något virus.

Vid 23 kom vi hem, med världens tröttaste Nowis.
De ville att vi ska komma tillbaka om hon blir sämre idag, om inte så ska vi ha lite is i magen och avvakta till imorgon. Kanske är det 3-dagars feber. Kanske något annat..

Imorse när hon vaknade så hade hon 39,9°, så hon fick en till alvedon, åt frukost och sen somnade hon om. Så vi får väl se hur den här dagen blir.. Hoppas innerligt att hon mår bättre snart♥

#1 - Desirée

Stackars liten. :(

#2 - Elise

Åh vad jag känner igen mig, det är så jobbigt när de små är sjuka. Hoppas ändå att det "bara" är tredagarsfebern, så har hon haft det iaf. Min grabb var som sagt jättehängig när han hade den förra veckan. Det trista är ju att man inte kan slappna av och vara säker på att det är den förrän febern gått över och de får prickarna. ;)

Hoppas hon kryar på sig snabbt nu!

#3 - Marianne

Håller tummarna för att Nowis snart är pigg o kry igen. Är det bra med Stoffe nu iaf. Kram o Gott nytt År till er...

#4 - Ruth

Men lilla tjejen :( Det är så jobbigt när man inte kan ta sånt för dom.

#5 - åke

ni kanske har råkat ut för samma virus som vi vår

7 åring fick magsmärtor och var varm spydde men bara vatten hon drack på natten frugan satt hela dan trodde hon skulle spy men blev inget

minsta hade feber klaga över magen men blev inget mer

nu har jag mått fan i 2 dagar hälsningar Åke

#6 - Annika

Stackars liten. Hoppas hon blir frisk snart och att det "bara" är tre dagars febern. Det går dock både stretokocker/halsfluss (hur det nu stavas) och influensa. Jag har själv åkt på det första, hög feber och både i halsen och öronen var jag röd. Sen har man även genomskinlig snuva.

#7 - Tina

Men usch vad jobbigt :( Skönt att ni åkte in med henne iaf, jag hade varit JÄTTE orolig!