Sophie

♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
Det jag ångrar mest av allt är att jag inte tvingade Stoffe att ta med sin systemkamera till förlossningen. Jag bad honom göra det, för det blir så fina bilder av den. Men han tyckte den var så klumpig. Så han tog sin jobbkamera, en liten sketen kamera. Visserligen blir det rätt okej bilder.

MEN.

När vi efter någon dag skulle kolla på bilderna så funkar det inte. Vi ser ingenting. Vi försökte med andra kameror, minneskortläsare, mobiler, allt vad man nu kan stoppa in ett minneskort i. Inga bilder.

Så, de enda bilderna från förlossningen vi har är från Stoffes Iphone. På det där minneskortet finns det bilder när Stoffe klipper navelsträngen, när hon är alldeles färsk, livmoderkakan (japp, den tog vi kort på!) ALLT!


Jag kan börja gråta när jag tänker på det, just för att jag sa till honom att vi borde ta systemkameran. Och för att både han och jag visste att en del bilder kan försvinna med den lilla kameran. Och ändå tar han med den.

MITT STÖRSTA MISSTAG. Nästa gång, så ska jag TVINGA honom.

Vill ni läsa mer om tiden innan och efter förlossningen kan ni klicka här :)
#1 - mathias

om ni inte har använt minneskortet sen dess så finns det chans att rädda, återställa bilderna, med ett program. har informationen skrivits över med nya bilder, så är det dessvärre kört.. grymt tråkigt när sånt händer, hursom! bilder som går förlorade är bland det mest frustrerande som finns, speciellt när det är bilder på speciella ögonblick..

#2 - freja

nej va ledsen jag skulle bli! :( har helt till mig med alla mina bilder. backar upp på ett annat minne typ hela tiden. snart kommer jag väl börja backa upp min back up? ;D

#3 - mathias

sv: en minneskortsläsare är att föredra. vad har ni för dator, mac eller win?

#4 - mathias

sv: du kan testa exif untrasher (gratis) http://www.macupdate.com/app/mac/11861/exif-untrasher

eller photo rescue (demo version)

http://www.datarescue.com/photorescue/download.htm



det är bara att hålla tummarna och hoppas att det funkar!